Afla de ce pierzi intre 5-20% din vanzari

Afla de ce pierzi intre 5-20% din vanzari
Aceasta este cea mai buna perioada a anului din punctul de vedere al vanzarilor online, desigur daca nu aveti produse pentru vara, de ex. umbrela de soare sau costume de baie :). Dar sa fim seriosi, in aceasta perioada a anului vanzarile dvs. pot acoperi cheltuielile pentru tot anul deci nu neglijati pregatirile.

Un factor foarte important in ceea ce reprezinta pierderile sunt cosurile abandonate de clienti.
De ce sunt lasate atat de multe cosuri abandonate?
1) Costurile de transport sunt foarte mari, cel mai bine ar fi sa oferiti transport gratuit. Acesta poate fi un stimulent pentru clienti sa faca cumparaturi la dvs. si in acest fel luati fata concurentei. Daca este bine specificat pe site-ul dvs. acest lucru, scad sansele ca cumparatorii sa se uite in alte locuri pentru un pret mai bun.
2) Mentineti cosul vizibil.
Multe persoane abandoneaza un cos dar vor ca acestea sa se salveze ca sa revina mai tarziu pentru a finaliza comanda. Oferiti clientilor aceasta posibilitate, pastrati cosul in prim plan iar cand clientul se intoarce acesta ii va aduce aminte ca are produse, mai mult ca probabil va finaliza comanda.
3) Checkout
Un alt factor care poate determina sa apara multe cosuri abandonate pe site este Checkout-ul prea lung inainte de finalizarea comenzii. Nu ezitati sa simplificati modul in care un client poate finaliza comanda. Utilizatorii asteapta ca procesul de cumparare pe un site sa fie cat mai simplu posibil, ei nu vor sta sa completeze 4-5 pagini cu datele lor inainte sa finalizeze o comanda. Incercati sa aveti un checkout rapid alcatuit dintr-o singura pagina.

4) Inlaturati bariera de conectare
Acordati utilizatorilor un checkout pentru oaspeti. Nu este o idee buna de a solicita clinetilor sa creeze un cont inainte de efectuarea platii. Nu numai ca acest proces incetineste finalizarea comenzii dar majoritatea clientilor nu vor face acest lucru. Utilizatorii au de unde sa aleaga daca intampina dificultati pe site-ul dvs. Cu siguranta nu vor sta pe ganduri si vor achizitiona produsul mult dorit de la concurenta.
5) Oferiti clientilor posibilitatea de a va contacta usor
Se intampla de foarte multe ori ca clientii sa aiba intrebari in procesul de cumparare sau de plata. Faceti tot posibilul sa directionati utilizatorii catre o pagina unde au posibilitatea de a lua legatura direct cu dvs. Cel mai bine ar fi sa aveti un chat online unde puteti raspunde live la intrebarile clientilor.
6) Salvati cosul abandonat
Foarte multi utilizatori inainte sa achizitioneze un produs, cerceteaza magazinele online si fac comparatii intre ele. De obicei vor inchide ferestrele si se vor gandi chiar si cateva zile de unde sa cumpere produsul dorit. Este important ca dvs. sa reamintiti clientilor prin Remarketing sau Dynamic remarketing ca au produse lasate in cos, convingandu-i sa se intoarca si sa finalizeze comanda.
7) Incepeti sa creati entuziasm in jurul produselor
Prima modalitate in a crea entuziasm si in a motiva clientul sa cumpere produsul dvs. este de a afisa cate produse mai aveti pe stoc. De exemplu daca afisati pe site ca mai aveti trei rochii ramase dintr-o anumita culoare si dimensiune, clientele care doresc acea rochie nu vor mai sta pe ganduri, vor cumpara de teama sa nu le piarda. Un alt mod de a crea agitatie in jurul produselor este de a afisa pe site un ceas cu numaratoare inversa. Acest lucru functioneaza foarte bine in cazul in care aveti o oferta speciala. Cand clientii vad ca mai au doar cateva ore pentru a obtine oferta este putin probabil sa lase cosurile abandonate pe site.

Cea mai buna metoda sa reduceti cosurile abandonate este sa folositi Inspectlet-ul
Inspectlet va permite sa vizionati vizitatorii care utilizeaza site-ul dvs. ca si cum ati cauta peste umerii lor. Acesta inregistreaza videoclipuri ale vizitatorilor pe masura ce folosesc site-ul dvs. permitundu-va sa vedeti tot ce fac. Vedeti fiecare miscare a mouse-ului, si colectati cat mai multe informatii nepretuite despre utilizatorii dvs. Puteti afla ce cauta sau cum utilizeaza clinetii, site-ul dvs. In acest fel puteti intelege exact ce asteptari au clineti si sa creste-ti rata de conversie. Mai mult decat atat puteti afla usor unde au probleme si unde intrerup procesul de cumprare, creand astfel cosuri abandonate. Prin analiza acestor informatii puteti contacta clientul respectiv si sa-i oferiti ajutorul dvs. pentru a termina procesul de achizitionare. Instrumentul va permite prin capabilitatea lui de filtrare sa cautati exact acel vizitator pe care doriti sa-l vizionati.

Nu comiteti greseala de a nu lua in considerare cosurile abandonate, pentru ca acest lucru poate rezulta in pierderi foarte mari. Dupa parearea noastra nu este indiferent daca dupa o campanie de vanzari aveti plus 20% sau minus 20% si credem ca nici pentru dvs. nu este totuna. Cum am precizat la inceputul articolului aceasta perioada este foarte importanta pentru afacerea dvs. Nu ezitati sa puneti in aplicare cateva dintre recomandarile noastre pentru a reduce cosurile abandonate pe site si a castiga noi clineti pentru restul perioadei a anului.
Comentarii
Scrie un comentariu