Afla de ce pierzi intre 5-20% din vanzari
Postat de catre      May 29, 2024    Comentarii 0

Aceasta este cea mai buna perioada a anului pentru vanzarile online, cu exceptia cazului in care comercializati produse sezoniere de vara, cum ar fi umbrele de soare sau costume de baie. Totusi, sa fim realisti: in aceasta perioada, vanzarile dvs. pot acoperi cheltuielile pentru tot anul. Asadar, nu neglijati pregatirile necesare.

Cosurile abandonate

Un factor foarte important in ceea ce priveste pierderile sunt cosurile abandonate de clienti.

De ce sunt abandonate atat de multe cosuri?

1. Costurile de transport sunt foarte mari: Cel mai bine ar fi sa oferiti transport gratuit. Acesta poate fi un stimulent pentru clienti sa faca cumparaturi la dvs. si, in acest fel, sa depasiti concurenta. Daca acest lucru este bine specificat pe site-ul dvs., sansele ca cumparatorii sa caute oferte mai bune in alte locuri vor scadea.

2. Mentineti cosul vizibil: Multe persoane abandoneaza un cos, dar doresc ca acesta sa fie salvat pentru a reveni mai tarziu si a finaliza comanda. Oferiti clientilor aceasta posibilitate, pastrand cosul in prim-plan. Cand clientul se intoarce, acesta ii va aminti ca are produse in cos, crescand probabilitatea ca acesta sa finalizeze comanda.

3. Procesul de Checkout: Un alt factor care poate duce la aparitia multor cosuri abandonate pe site este procesul de checkout prea lung. Simplificati modul in care un client poate finaliza comanda. Utilizatorii asteapta ca procesul de cumparare sa fie cat mai simplu posibil; nu vor sa completeze 4-5 pagini cu datele lor inainte de a finaliza o comanda. Incercati sa aveti un checkout rapid, alcatuit dintr-o singura pagina.

4. Inlaturati bariera de conectare: Oferiti utilizatorilor optiunea de checkout pentru oaspeti. Nu este o idee buna sa solicitati clientilor sa creeze un cont inainte de efectuarea platii. Acest proces nu numai ca incetineste finalizarea comenzii, dar majoritatea clientilor nu vor dori sa faca acest lucru. Utilizatorii au multe optiuni si, daca intampina dificultati pe site-ul dvs., vor achizitiona produsul dorit de la concurenta.

Posibilitatea de a va contacta usor

5. Oferiti clientilor posibilitatea de a va contacta usor: Adesea, clientii au intrebari in procesul de cumparare sau de plata. Faceti tot posibilul sa directionati utilizatorii catre o pagina unde pot lua legatura direct cu dvs. Cel mai bine ar fi sa aveti un chat online unde puteti raspunde in timp real la intrebarile clientilor.

6. Salvati cosul abandonat: Multi utilizatori cerceteaza magazinele online si fac comparatii intre ele inainte de a achizitiona un produs. De obicei, vor inchide ferestrele si vor lua cateva zile pentru a decide de unde sa cumpere produsul dorit. Este important sa le reamintiti clientilor, prin Remarketing sau Dynamic Remarketing, ca au produse lasate in cos, convingandu-i astfel sa se intoarca si sa finalizeze comanda.

7. Creati entuziasm in jurul produselor: Prima modalitate de a crea entuziasm si de a motiva clientii sa cumpere produsul dvs. este de a afisa cate produse mai aveti pe stoc. De exemplu, daca afisati pe site ca mai aveti doar trei rochii ramase dintr-o anumita culoare si dimensiune, clientele interesate nu vor mai sta pe ganduri si vor cumpara de teama de a nu pierde ocazia. 

Un alt mod de a crea agitatie in jurul produselor este de a afisa pe site un ceas cu numaratoare inversa. Acest lucru functioneaza foarte bine in cazul in care aveti o oferta speciala. Cand clientii vad ca mai au doar cateva ore pentru a profita de oferta, este putin probabil sa lase cosurile abandonate pe site.

Inspectlet

Cea mai buna metoda sa reduceti cosurile abandonate este sa folositi Inspectlet-ul

Inspectlet va permite sa vizionati activitatea vizitatorilor pe site-ul dvs. ca si cum ati privi peste umerii lor. Acesta inregistreaza videoclipuri ale sesiunilor vizitatorilor, permitandu-va sa vedeti fiecare actiune pe care o fac. Puteti observa fiecare miscare a mouse-ului si colecta informatii valoroase despre utilizatorii dvs. Aflati ce cauta si cum utilizeaza site-ul dvs., pentru a intelege exact ce asteptari au clientii si pentru a creste rata de conversie.

De asemenea, puteti identifica rapid unde intampina probleme si unde intrerup procesul de cumparare, creand astfel cosuri abandonate. Prin analiza acestor informatii, puteti contacta clientii respectivi si sa le oferiti ajutorul necesar pentru a finaliza procesul de achizitie. Instrumentul ofera si capabilitati de filtrare, permitandu-va sa cautati si sa vizionati exact vizitatorul de care sunteti interesat.

Nu comiteti greseala de a ignora cosurile abandonate, deoarece acest lucru poate duce la pierderi semnificative. In opinia noastra, exista o mare diferenta intre a obtine un plus de 20% sau un minus de 20% dupa o campanie de vanzari, si credem ca nici pentru dvs. acest lucru nu este neglijabil.

Asa cum am mentionat la inceputul articolului, aceasta perioada este foarte importanta pentru afacerea dvs. Nu ezitati sa implementati cateva dintre recomandarile noastre pentru a reduce cosurile abandonate pe site si pentru a castiga noi clienti pentru restul anului.

Lasa un raspuns

Cautare in blog

Articole recente